پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
حضرت شاهچراغ

حوزه/ زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که برای جذب توریسم دنبال مولفه های کشورهای دیگر هستیم؛ بلکه ما باید به یکی از مهم ترین دارایی های خودمان توجه کنیم که یکی از بارزترین آنها جذابیت معنوی است؛ اعتکاف ها، دهه محرم و عزای حسینی، ایام اربعین، حوزه های علمیه، اماکن مقدس زیارتی، جشن ها و اعیاد شعبانیه و... همان طور که مساجد ما از دیرباز از حیث معماری این جذابیت را دارا بودند.

خبرگزاری حوزه | مقام معظم رهبری چندی پیش به مناسبت هفته دفاع مقدس با رزمندگان، دیداری داشتند که به نکته مهمی از ظرفیت های جمهوری اسلامی با عنوان «جاذبه‌های جمهوری اسلامی» اشاره کردند.

ایشان فرمودند: ما دو جور جاذبه در جمهوری اسلامی داریم که باید این دو جور جاذبه حفظ بشود؛ [چون] ملّتها را به خودش جذب میکند: جاذبه‌ی سیاسی(همین ایستادگی در مقابل نظم غلط جهانی) و دیگری جاذبه‌ی معنوی.

در این دنیای مادّی، جوانها در همین کشورهای به اصطلاح پیشرفته و متمدّن، احساس پوچی میکنند. این را امروز دانشمندان و متفکّران خود آنها هم بیان میکنند؛ لذا روزبه‌روز خودکشی‌ها زیادتر میشود. ایمان دینی به آنها احساس پناه میدهد، دل آنها را گرم میکند؛ خاصیّت احساس دینی این است.

فرمایش مقام معظم رهبری گمشده انسان معاصر ماست؛ زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که برای جذب توریسم دنبال مولفه های کشورهای دیگر هستیم؛ بلکه ما باید به یکی از مهم ترین دارایی های خودمان توجه کنیم که یکی از بارزترین آنها جذابیت معنوی است؛ اعتکاف ها، دهه محرم و عزای حسینی، ایام اربعین، حوزه های علمیه، اماکن مقدس زیارتی، جشن ها و اعیاد شعبانیه و... همان طور که مساجد ما از دیرباز از حیث معماری این جذابیت را دارا بودند.

به عنوان یک کار ویژه به مجموعه مدیریت حوزه پیشنهاد می کنم معاونت یا مجموعه ای پویا را تحت مدیریت خود ایجاد کنند که به این موضوع مهم بپردازند و ابعاد و چگونگی آن را بسنجند.

ابراهیم شریفی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha